Megkeveri a kártyákat a Piaggio

2015.11.22. 09:53

A Piaggio némi modellfrissítgetés mellett egy teljesen új géppel is készült a milánói szalonra. A Medley neve magyarul nagyjából annyit jelent, hogy vegyes, keverék. Ezt a robogót a Liberty és a Beverly közötti résbe pozicionálják.

Az új gép a márka iGet nevet viselő folyadékhűtéses blokkját kapja meg, méghozzá 125 és 150 köbcentis változatban is. Szereltek hozzá start-stop rendszert is, részben ennek köszönhetően ígérnek kedvezőbb fogyasztást. Jár a robogóhoz indításgátló, ABS és nappali menetfény is. Az üzemanyagtankot a lábtartó trepni alatt helyezték el, így az ülés alatti tároló két sisak – a közlemény szerint két felhajtható állú bukó – elhelyezésére alkalmas.

Ha pedig már a bevezetőben felbukkant a Liberty és a Beverly neve is, akkor érdemes megemlíteni, hogy ezeket is ráncba szedték az olaszok 2016-ra. Utóbbi esetében a Police divatcéggel működtek együtt. Ennek eredménye az, hogy matt fekete fényezéssel és krómozott alkatrészekkel dobták fel a robogó megjelenését. A Beverly by Police modellbe háromszáz köbcentis, négyütemű blokkot raktak, 22,2 lóerővel és 23 newtonméteres csúcsnyomatékkal.

A Liberty a Medley-hez hasonlóan megkapja az új fejlesztésű, de műszakilag még nem részletezett iGet blokkokat, mind a 125-öst, mind pedig a 150-est. Annyit tudni csupán, hogy tíz százalékkal erősebb, és tizenhattal takarékosabb lett az elődmodellben alkalmazottnál. Az önindítónál és a váltóoldali borításnál egyaránt a csendességre törekedtek. A légszűrőt papírszűrőre cserélték, és az új kipufogónál is a zajcsökkentésre helyezték a hangsúlyt.

Ugyan pontosabb részleteket nem árultak el (még), de a vázat és a futóművet is átdolgozták kissé, az első kerék méretét pedig 15-ről 16 colosra növelték. A hátsó 14-es maradt. A kesztyűtartó és az ülés alatti rekesz kapacitását is növelték, valamint áttervezték a kormányt és a műszereket. A Libertyből S-kivitel is lesz, ami leginkább a választható színekben tér majd el az alaptól.

Bár nem egészen motorkerékpár, de két kereke van a Wi-Bike-nak is, amely szintén a Piaggio idei újdonságai közé tartozik. Az olaszok már saját weboldalt is indítottak neki, igaz, még ez sem tartogat teljesen részletes adatokat. Az biztos, hogy alapvetően pedálozásra tervezték, de 25 km/h-s tempóig kisegíti a biciklist egy 250-350 wattos teljesítményű, azaz kevesebb, mint fél lóerős villanymotor is. Három fokozat közül választhatunk: az alapbeállításon kívül városi és hegymenet üzemmódja is van. Különösen utóbbinál jöhet jól egy kis elektromos plusz. A lítium-ionos akksi mellesleg 60-120 kilométerre elegendő kraftot tárol, három óra alatt feltölthető.

A Wi-Bike-nak van még számos érdekes funkciója is. Okostelefonnal párosítva például minden egyes utunkat naplózhatjuk, így akár saját teljesítményünket is vissza tudjuk nézni. Elégetett kalóriáinkat, megtett távolságunkat megoszthatjuk a közösségi oldalakon is. A műholdas nyomkövető rendszer a lopások elleni védekezést segíti.

Azt még kíváncsian várjuk, hogy vajon mennyit kérnek majd el ezért a villanyos kerékpárért, az azonban már most is biztos, hogy több különböző variánsa készül. A Comfortból Unisex, Plus és Plus Unisex, az Active-ból pedig egy alap és egy Plus verzió létezik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.