Csökkentett teljesítménnyel is vadorzó maradt
Az Energica pontosan egy évvel ezelőtt rántotta le a leplet második modelljéről, az Eváról. Akkor azonban még nem a végleges, teljesen kész változatot vitték el a milánói motorszalonra. Most ugyanis, egy újabb esztendő elteltével megint ezzel a géppel hakniznak.

Leginkább azt találhatjuk furcsának a történetben, hogy eredetileg ugyanazt a villanymotort építették be, amelyet az Egóban már korábban alkalmaztak, mostanra viszont visszafogták a teljesítményét. Pedig tisztának tűnt a helyzet: ugyanazzal a technikával dobnak piacra idomos sportmotort és meztelen gépet is. Na, ez nem így lett.

Miközben ugyanis az Egóban 137 lóerőnek megfelelő teljesítményt képes leadni az elektromotor, addig az Evában már csak 95-öt. A nyomatékból szintén visszavettek, a 195 newtonméterből 170 maradt. Na, nem mintha ez két keréken kevés lenne, csak kicsit meglepő ez a folyamat. Sport módban akár 200 km/h-val is téphetünk, ECO üzemmódban pedig a megtehető kilométerek száma alakul kétszáz körül – legalábbis a gyáriak ígéretei szerint. Ez valamivel több, mint az Ego esetében.
A váz térhálós acélcső, ami napjainkban nem is meglepő – sokan alkalmazzák ezt a megoldást. Az első villa 43 milliméteres, hátra pedig monoshock egység került, az előfeszítés és a csillapítás itt is, ott is állítható. Ez megegyezik az Ego paramétereivel, csakúgy mint a fékrendszer, amelyen a teljesítmény csökkentésével nem butítottak. Előre két 330 mm-es tárcsa került négydugattyús nyergekkel, hátul pedig kétdugattyús nyereg öleli át a 240-es tárcsát. Ezek a Brembo termékei, míg a kikapcsolható blokkolásgátló a Boschtól jön.
A forgalmazás megkezdésének pontos idejéről egyelőre nem szólnak a hírek. Azt viszont joggal remélhetjük, hogy árban a 25 ezer eurós (7,7 millió forintos) Ego alá pozicionálják az Evát, ha már a teljesítményéből visszavettek.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.