Összeállt a Husqvarna csapata a Dakarra - bár elsőre a furcsának tűnik, hogy a KTM érdekeltségébe tartozó márka egyfajta házon belüli konkurenst indít, de van benne logika.

A Husqvarna ugyanis az amerikai piacon nagyon jól hangzó név, és jót tennének az eladásoknak a sportsikerek, eddig ugyanis főleg az enduró világbajnokságon és az extrém enduró versenyeken szereztek eredményeket a gyári versenyzők, amiket a tengerentúlon kevesen követnek figyelemmel.
Másrészről így két gyári csapatuk indulhat a győzelemért, ami most nagyon fontos, hiszen Despres után a másik adu-ász pilótájuk, Marc Coma is otthagyta a csapatot - Despres ment még egy szezont Yamahával, tavaly óta viszont már autósok között kergeti a sikert.
A Husqvarna elsőszámű versenyzője az öreg rókának számító portugál, Ruben Faria, őt követi a franciák kétszeres enduró világbajnoka, Pierre-Alexandre Renet és a Dakar szakaszgyőzelmet is maga mögött tudó chilei Pablo Quintanilla.
A csapat nem sokkal a 2016-os verseny előtt állt össze, de a Husqvarnánál remélik, hogy dobogós helyen sikerül végezniük az FR450 ralimotorral, ami valószínűleg nagyrészben azonos a KTM 450 Rally-val.
Mindenesetre jó lesz látni a két házon belüli csapatot egymás ellen versenyezni, és úgy általában az egész Dakarnak jót tesz, hogy egyre több a győzelemre esélyes márka, amik képesek lehetnek megtörni a KTM régóta tartó egyeduralmát.
"Lehet, hogy más a felállás, de cél ugyanaz marad" - nyilatkozta Ruben Faria. "Szeretnék dobogós helyen végezni. A terv az, hogy jó helyen álljak a [verseny félidejét jelentő] pihenőnap után, és teljes erőbedobással tudjak teljesíteni a második héten. Fizikailag sokkal jobban felkészültnek érzem magam, mint tavaly, emellett van egy erős csapatom, úgy gondolom, ha segítünk egymásnak, jó eredményt érhetünk el".
A többiek szintén elhivatottak és bizakodók, ráadásul Renet elárulta, hogy három éves szerződést írt alá, vagyis a Husqvarna hosszú távra tervez - emiatt az első Dakarján különösebben nagy nyomás nélkül tud részt venni és tapasztalatokat gyűjteni.
A verseny január harmadikán indul az argentinai Rosairóból és tizenhatodikán ugyanott ér véget, közben érintik Bolíviát, és onnan jönnek vissza. Az idei évben is része az útnak a tavalyi legdurvább szakasz, az Uyuni sós síkság - tavaly a négyezer méternél is magasabban futó etapon vérzett el a mezőny jelentős része.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.