Kiszállnak, pedig most nagyon ment nekik
Több mint egy évvel ezelőtt eldőlt már: 2016-ban visszatér a MotoGP-be a Michelin, méghozzá kizárólagos gumiszállítóként. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Bridgestone kiszáll, 14 év után elhagyja a sorozatot. Ebből az alkalomból a japán gumigyártó össze is írta, miben voltak ők a legjobbak.
2002-ben Suzukában köröztek először Bridgestone-okon a versenyzők – igaz, akkor a Michelin tudhatta partnerének a csapatok többségét. Még abban az évben pole pozíciót is szereztek Jeremy McWilliams révén. A dobogóra 2003-ig kellett várni, futamgyőzelmet pedig először 2004-ben, Rióban hozott nekik Makoto Tamada. 2007-ben Casey Stoner, 2008-ban Valentino Rossi lett világbajnok Bridgestone-okon.
Ekkoriban már a versenyzők jelentős része – így például Rossi is – szívesebben használta gumijaikat. 2009-től a Michelin távozása miatt egyedüli beszállítói maradtak a sorozatnak. Ez az időszak 2015-ben, Valenciában zárult le. A 14 esztendő alatt 242 versenyen vettek részt, melynek mérlege 159 győzelem, 464 dobogó, 157 pole pozíció és kilenc világbajnoki cím. Az utóbbi években rivális nélkül, ezt azért tegyük hozzá.
2015-ben több mint kilencezer darab Battlax MotoGP versenygumit használtak fel. A legmagasabb hőmérsékletnek a Katalán Nagydíjon voltak kitéve az abroncsok, ott ugyanis 55 Celsius fokot mértek az aszfalton. A leghidegebb, 13 Celsius fokos a Francia Nagydíj szabadedzésén volt a pálya. Verseny közben 11, időmérőn 13 körrekordot döntöttek a csapatok a legutóbbi szezonban, míg a teljes versenyre vetített időrekordból 12 született.