Eddig nem tudtunk semmit a sisak felvevéséről

2015.12.16. 17:26

A Vozz nevű ausztrál cég bemutatta az RS 1.0 névre keresztelt sisakot, ami szerintük forradalmasítani fogja a bukósisakokat. Az RS 1.0 újdonsága, hogy nem lentről búj bele a motoros, hanem kagylóként kinyílik a bukó hátulja, és onnan lehet betolni a fejet.

A szabadalmaztatott "Vozztec" nyitási rendszer szerintük számos előnnyel rendelkezik a hagyományos sisakokhoz képest - például nem tud lerepülni a fejről, sokkal kevésbé hajlamos elmozdulásra, ráadásul nincs szükség állszíjra sem - ehelyett egy állítható állvédő van benne. Az sem elhanyagolható szempont, hogy baleset esetén a sérültről a fej rángatása nélkül is eltávolítható a sisak, ami gerincsérülésnél elég hasznos extra.

Továbbá ezzel a kialakítással csökken a szélzaj, mivel a szűk alsó nyíláson kevésbé csap be a cúg a sisak belsejébe, és így nagy sebességnél sem rezonál be. A Vozz RS 1.0 rendelkezik DOT és ECE tanúsítvánnyal, vagyis megfelel a közúti használat előírásainak. Az elterjedését nem csak a szokatlan kialakítástól való idegenkedés fogja gátolni, hanem az ára is: 888 dollárt, átszámítva 255 ezer forintot kérnek érte.

Az oldalról ajánljuk

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36