A 2016-os KTM 250SX-F és 450SX-F krosszmotorok factory változata már az újfajta légrugós teleszkópszárakkal érkeznek - a WP AER48 kódjelű első futóműve először a Dakaron debütál a gyári csapat versenymotorjain.

A légrugós első teleszkópok 1,4 kilóval könnyebbek a hagyományos gátlókhoz képest, továbbá elég könnyen és gyorsan beállíthatók. A megoldás egyébként nem újdonság, a Kawasaki és a Suzuki is ezen az elven működő első gátlót épít 450-es krosszmotorjaiba. Az elkövetkező években várhatóan a AER48 villák szélesebb körben elterjednek a KTM terepmotorjai között, és előbb-utóbb az alapfelszereltség részei lesznek.
A 2016-os Dakar nem csak az újfajta légrugós telók miatt lesz érdekes a KTM számára, ugyanis Marc Coma visszavonulásával egy új, fiatal generációra bízzák a 15 éve tartó veretlenség megtartását. A csapat jelenleg őt fős - még bíznak benne, hogy a csapat hatodik tagja, Sam Sunderland felépül a versenyig a sérüléséből. A tavalyi évben is kiválóan teljesítő Matthias Walkner-Toby Price-Jordi Viladoms trióhoz frissen csatlakozott az ötszörös enduró világbajnok Antoine Meo és az elmúlt évek legjobb női dakarosa, Laia Sanz.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.