Kitiltják a sportmotorokat a Pikes Peakről
A motorozás veszélyes, a Pikes Peak veszélyes, a kettő együtt pedig már abban a piros zónában van, ami Amerikában kiveri a biztosítékot. Az elmúlt két évben két haláleset is történt, 2014-ben Bobby Goodin veszítette életét a Triumph Daytona 675-ösével, idén pedig Carl Sorensen szenvedett halálos balesetet egy Ducati 848 nyergében.

Emiatt módosítják a szabályokat, és visszatérnek a 2010 előtti kiíráshoz, miszerint motor csak akkor állhat rajthoz, ha:
a kormány egy darabból áll.
Vagyis betiltják a csutkakormányos motorokat. Elsőre elég furcsának tűnik, hogy pont a kormány jelenti a határt a veszély és a biztonság között. A döntés ellen már lázadoznak a versenyzők is, köztük a 2014-es győztes, Jeremy Toye is, aki akkor egy szintén csutkakormányos Kawasaki ZX-10R-rel ment, és nyilatkozatában próbálta megvilágítani, hogy nincs egyértelmű összefüggés a kormány kialakítása a biztonság között. Toye amúgy nagy valószínűséggel tudja, mit beszél, 2006-ban a leggyorsabb újonc volt a Man TT-n és volt már harmadik a Macau GP-n.
"Nem a kormány okozta ezeket a baleseteket, és nem a kormány fogja csökkenteni a sebességet" - magyarázta a RoadRacingWorld.com-nak, miért tartja nevetségesnek a szabályozást. Ráadásul az új kiírás nem engedi a kormányátalakító készleteket, tehát csak gyárilag egy darabból álló kormánnyal szerelt járművel lehet indulni a versenyen, ez alól csak az oldalkocsis motorok élveznek felmentést.
A szabálymódosításnak vannak nyertese is, ilyen a Pikes Peaket kiemelt versenyként kezelő Ducati, akik hagyományosan a Multistradával állnak rajthoz - így jövőre szinte garantáltan behúzhatják a győzelmet.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.