A Husqvarna versenyzője csúnyán összetörte magát

2016.01.07. 11:08

A Jujuyból induló, és ugyanoda érkező hurok az első maratoni etap nyitónapja volt - ilyenkor a célba érés után a versenyzők magukra vannak utalva, pótalkatrész és segítség nélkül kell elvégezniük a karbantartásokat. Ezért ha valaki nap közben lezúzta a gépet, akkor ma sérült technikával kell mennie. Emiatt itt duplán észnél kellett lenni, hiszen minden hiba hatványozottan hozta a bajt.

A negyedik szakaszon a hondások uralták a pályát: a második helyről induló Goncalves zseniális motorozással a legjobb idővel zárta a napot, márkatársa, az újonc Benavides pedig a második lett.

"Először nyitottam pályát Dakaron (elsőként indult, így nem volt kijárva előtte nyom), még szép, hogy ideges voltam, nem akartam hibázni. A szemem folyamatosan a roadbookon volt. Végig megtaláltam az utat, és sikerült beállnom a saját tempómra. Goncalves csatlakozott hozzám, és együtt értünk be a célba. Elég egyszerű taktikát követek: vigyázok magamra és a motorra, mert este nincs segítség" - mesélte Kevin Benavides.

A harmadik helyet a husqvarnás Ruben Faria szerezte meg, a negyedikként Barreda ért be a Hondájával. A címvédő KTM csapatból Antoine Méo szerepelt a legjobban, ő az ötödik helyet szerezte meg.

"Nagy sebességű volt a maratoni nyitónapja. Elején együtt mentem Benavides-szel, de az összekötő szakaszon volt egy kis hibám, ami miatt lemaradtam. Utána viszont nagyon toltam, hogy megszüntessem a köztünk lévő szakadékot, és végül elég jól beértem. Jó nap volt, ráadásul egyben maradt a motor is" - nyilatkozta Goncalves.

"Ez nagyon hosszú volt. Mivel óvnom kellett az abroncsot, nem mentem 150 km/h fölé, így hat percet veszítettem a győzteshez képest. Ennek ellenére elégedett vagyok, mert a gumi nagyon jó állapotú maradt" - magyarázta taktikáját a KTM-es Méo. Ez azért is fontos, mert a hondás pilótáknak van úgynevezett vízhordójuk, vagyis olyan segítő versenyzőjük, aki szükség esetén backupot nyújthat, átadhat alkatrészt, például abroncsot is. Ez egyébként teljesen bevett felállás, Ruben Faria például sokáig Despres vízhordója volt.

Az összesített táblát tegnap még vezető Stefan Svitko a 14. lett, ezzel visszacsúszptt a negyedik helyre - azonban ha most lenne vége a versenynek, dobogós lenne, ugyanis az előtte álló Barreda által begyűjtött hat perc büntetés miatt végelszámolásnál helyet cserélnének.

"Gyors nap volt, sikerült megelőznöm több versenyzőt, ami egyfelől szuper volt, de így túl sok időt töltöttem mások porát nyelve. Minden simán ment, nem volt műszaki hibám, sem esésem, kiváló pozícióban várom a holnapi küzdelmet" - nyilatkozta Barreda.

Jelenleg a csúcsformában pörgő Goncalves áll az élen, a második helyen pedig Benavides áll, vagyis az első három hely a hondásoké, a KTM-ek pedig 8-10 perces hátránnyal küzdenek.

Az osztrák csapat tehát nincsenek a helyzet magaslatán, és a testvércsapatuk, a Husqvarna is súlyos veszteséget szenvedett: a háromszoros enduró és egyszeres MX3 világbajnok Pierre Alexandre Renet a cél előtt 29 kilométerrel esett, és kórházba kellett szállítani - neki is az első Dakarja volt az idei, de reméli, hogy jövőre jobban fog sikerülni.

A Yamahások továbbra is a top10-en kívül szenvednek, negyedik szakaszon a legjobb eredményük Adrien van Beveren 11. helye volt.

A tegnap este meghatározó jelentőségű volt, hiszen akinek sikerült jól felkészülni a mai, ötödik szakaszra, az jelentős előnnyel vág neki az Uyuniba vezető útnak. Ma 327 kilométer speciál és 314 km összekötő szakasz vár a versenyzőkre. Bár a táv nem rekord, de nagyon nehéznek ígérkezik, komplikált navigációval, technikás részekkel és 4600 méteres tengerszint feletti magassággal.