Régóta nem volt ennyire egységes a MotoGP, már ami a futóműveket illeti. Az idei szezonban egyetlen márka lesz a rajtrácson, a svéd Öhlins - az elmúlt években szép lassan kikoptak a Showa futóművet használók.

A Showa utolsó mentsvára sokáig a Gresini volt, ám amikor az egyik fő szponzorukat elveszítették, már nem tudták megfizetni a Honda szatelit versenygépét, és 2015-ben Apriliára váltottak. Amihez már Öhlinsek jártak. A Stefan Bradl-t és Alvaro Bautistát foglalkoztató csapat 2016-ban is marad az olasz motornál, így őket elveszítette a Showa.
Az utolsó mohikán így a Cardion AB volt - a cseh csapat a Hondától vásárolt production racert (privát csapatoknak árult GP versenymotort), de a Cardion idén kiszállt a MotoGP-ből, miután az elmúlt időszakban a versenyzőjük, Karel Abraham (az ő apjáé a Brno-i versenypálya) több időt töltött sérülések utáni lábadozással, mint motoron. Abraham idén Superbike-ra vált a Milwaukee BMW-vel, így a Showa teljesen kiesett a gyorsasági világbajnokság királykategóriájából.

Ez azért is különösen érdekes, hiszen a Showa tulajdonosa nem más, mint a Honda. Ám a HRC mégis az Öhlins mellett döntött - részben a hardver miatt, de a svédek leginkább piacképes terméke mégis a felhalmozott tudás, amit a csapatokhoz közvetített szakember jelent, aki hozzáfér a gyár összes adatához, képes értelmezni őket, és az eredmények ismeretében tudja, milyen irányba kell elmenni a beállítások terén.
Raktárban állt, míg mások a csúcsra értek
Az MGC3 soha nem állt rajthoz, de több világbajnokságot döntött el, mint bármilyen más motor.
Az Öhlins MotoGP monopóliuma viszont így sem lesz hosszú életű, ugyanis 2017-ben érkezik a KTM két gyári motorral, amikhez WP futóművet fognak használni, sőt, már Valenciában és a Redbull Ringen rendezett futamon is rajthoz fognak állni szabad kártyával - és a WP mérnökei sem fognak sötétben tapogatózni, hiszen 2015-ben Johann Zarco az ő futóművükkel lett világbajnok Moto2-ben.
A Kakucsringről is lehetsz világbajnok
Jó eséllyel az a fiatal fiú nyeri meg a Moto2-es kategóriát, akinek magyar zászló díszíti a sisakját. Ki ő? Mit keres rajta a piros-fehér-zöld?
A Moto2-es világ egyébként egészen más, ott közel sem egyeduralkodó az Öhlins: 16 versenyző WP-vel megy, 15-en választották a svéd márkát, két csapat pedig a KYB-be vetette bizalmát.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.