A veronai Motor Bike Expo-n a Ducati draXter mellett a Motul figyelemfelkeltő tanulmánymotorjának is jutott hely. A Motul Onirika 2853 névre keresztelt custom alapját az MV Agusta Brutale 800 adta, és egyfajta café raceresítésen esett át.

A megrendelő a francia olajcég olaszországi részlege volt, a kivitelezést pedig az Officine GPDesign zsenije, Luca Pozzato végezte. Az Onirika 2853 nevet nem könnyű megfejteni - a 2853 valószínűleg a Motul 1853-as alapítására utal, csak ugye egy évezreddel előre.
A motorra visszatérve: az alap a Brutale 800 volt, aminek a megőrizték a vázát, a 789 köbcentis blokkját és a lengővilláját, és erre építettek fel egy könnyed café racert, csutkakormánnyal, klasszikus, egyszemélyes üléssel, ám a végeredmény egyáltalán nem retró, hanem sokkal inkább hideg és futurisztikus lett.
A fém ülés, a szegecsek, a lemez-szerű elemek kimondottan ipari jellegűvé teszik, a két,kockába foglalt projektoros fényszóró pedig csak erősítik ezt az érzést. A szürke-fekete külső a betonból készült modern épületek ridegségét árasztja, ezt némileg megtöri a piros-fehér Motul logó, ami szinte vonzza a tekintetet.
A motort a kiállítás után elárverezik, és hátrányos helyzetű gyerekek támogatására fordítják az összeget.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.