Tizennégyezernél a pirosba forog

2016.02.09. 08:45 Módosítva: 2016.02.09. 08:45

A Honda a tavalyi Tokyo Motor Show-n mutatta be a Light Weight Super Sports Concept nevet viselő tanulmányt, amely a jövőbeli sportmotorok formáját készítette elő. Az azonban már akkor is sejthető volt, hogy nem csupán koncepció marad, hanem valamiféle sorozatgyártású gép is épül rá. A várakozásoknak megfelelően ez a CBR250RR lesz, amelynek gyártósorai idén már élesednek is.

A hírek szerint azonban nem egyenes ági leszármazottja lesz ez a korábbi CBR250R-nek, vagy éppen a CBR300R-nek. Az egyhengeres blokkot sorkettesre cserélik, és a fordulatszám-tartomány is alaposan kibővül. Míg a korábbi CBR250R-t 10500-ig forgathattuk, addig itt már 14 ezernél kezdődik a piros sáv. Emellett pedig mind a futómű, mind a fékek terén csúcsminőséget ígérnek.

Kapcsolódó
Nyugi, odaver ez is

Nyugi, odaver ez is

Mindene megvan ahhoz, hogy jó legyen: egészen komolyan néz ki, briliáns a futóműve és a fékje. Olcsó is, marad pénz gumira.

A kettőötvenes Hondát az európai piacra vélhetően felhizlalják, hogy hatékonyabban vehessék fel a versenyt a nagy riválisokkal. Így például a 321 köbcentis Yamaha R3-mal is. Egyes források egy 350 köbcentiméter körüli megoldást sem tartanak teljesen kizártnak. Az azonban egészen valószínű, hogy először a 250-es érkezik, amelytől az ázsiai piacon sokat várnak.

A gyártást nem Japánban végzik majd: feltehetőleg a thaiföldi és indonéz üzemek pályáznak a legjobb eséllyel arra, hogy CBR250RR-t szereljenek össze. Augusztusban ezt meg is kezdhetik, akkor pedig az őszi nagy motorkiállításokon is láthatjuk majd a negyedliteres sportmotort.

Az oldalról ajánljuk

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
  • Hírek

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van

Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.

tegnap, 15:13