Mitől lesz új a 2017-es Gold Wing?

2016.02.25. 11:31

Akárhogy is nézzük, a Honda Goldwing már 42 éve velünk van, az ősmodellt ugyanis 1974-ben mutatták be. A típus jelenleg az ötödik generációnál tart, és a kezdeti négy hengerből és 1000 köbcentiből mára hat henger és 1800 köbcenti lett. Azonban ha hinni lehet a pletykáknak, már dolgoznak a hatodik generáción, és 2017-ben egy teljesen új Gold Winget mutathat be a Honda.

A jelenlegi szériát még 2001-ben mutatták be, és akkor igazi high-tech motornak számított az újdonságaival és különlegesnek számító extráival. Azóta a Gold Wing luxusát alig-alig sikerült megkérdőjelezni, de a technológia már lelépte a GL sorozatot, így eljött az ideje a felzárkózásnak.

Kapcsolódó
A játék neve: papás-mamás

A játék neve: papás-mamás

A Gold Wing 35 éve látja el maradéktalanul a Honda feljebb pozícionálásának feladatát.

Így az új Gold Wingnél számíthatunk duplakuplungos automataváltóra és elektronikusan állítható, félaktív futóműre, illetve hallani egy meglepő újításról is: elképzelhető, hogy a teleszkópvillát elhagyja a Honda, és az óriási túramotorjához egy új típusú, lengőkaros első futóművet tervez, amivel kiküszöbölhető a féktávon jelentkező bólintás.

A Gold Wingek különlegességének számító légzsákrendszer valószínűleg megmarad, viszont a típus védjegyének számító gombrengeteget fel fogják számolni, a rengeteg funkciót pedig egy érintőképernyőn keresztül lehet majd elérni. Ezeken felül számíthatunk ride-by-wire gázkarra, üzemmódkapcsolóra és kipörgésgátlóra is.

A Gold Wing hibrid hajtását még fejlesztik, és elképzelhető, hogy a 2017-es modell még anélkül fog készülni. Ennek lényege az lesz, hogy az egy egységet képező sebességváltó és elektromos motor miatt elég lehet egy kisebb benzinmotor, vagyis ezzel elkezdődik a motorok között is a downsizing. Mi sem bizonyítja jobban ezt a törekvést, mint a háromkerekű Honda NeoWing tanulmány, ami hibrid hajtással és négyhengeres motorral készült.

Kapcsolódó
A Honda formatervezői keményen odatették magukat

A Honda formatervezői keményen odatették magukat

Elektromos Cub, Goldwing alapú hibrid háromkerekű és a jövő sportmotorja: betekintő a Honda terveibe.

Végül érdemes szót ejteni az öntött alumínium vázról: az új karosszéria két darabból fog állni, amit középen a teherviselő elemként beépített blokk fog majd össze - kis túlzással hasonlóan ahhoz, ahogy a Honda RC213V-S-t oldották meg, vagy a szintén tervezés alatt álló RVF1000-et.

Kapcsolódó
Nézheted, érteni úgysem fogod

Nézheted, érteni úgysem fogod

Felfogni is nehéz mit jelent ez: utcai motor még soha nem állt ennyire közel a világ legjobb motorjához. Ahhoz, ami két világbajnoki címet gyűjtött a királyok királyai között. Ez pedig konkrétan az.

Az oldalról ajánljuk

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
  • Esemény

Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában

Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.

november 19., 10:00
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
  • Hírek

Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at

1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?

november 18., 11:52
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
  • Hírek

A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere

Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.

tegnap, 10:15
MotoGP 2024 összefoglaló
  • Magazin

MotoGP 2024 összefoglaló

november 18., 13:25