A világ motorkerékpár-iparában 1958-ban fontos dolog történt: a Honda bemutatta a Super Cubot, amely azóta a valaha volt legnépszerűbb kétkerekűvé lett. Ezt a népszerűséget igyekeztek meglovagolni valamelyest akkor is, amikor először 2009-ben mutattak be egy új, elektromos tanulmányt. Tavaly pedig újabb EV Cub koncepció következett.

Most a Honda elnök-vezérigazgatója, Takahiro Hachigo jelentette be, hogy a tanulmány két éven belül sorozatgyártásba kerülhet. Elsőként a japán piac kaphatna belőle, de aztán a délkelet-ázsiai országokba is megérkezne. Elsősorban tehát a Cub sikereinek színterén várnak sokat a villanyhajtású változattól is.
Az EV Cub mellett a hírek szerint a szintén tavaly bemutatott Super Cub tanulmány is eljuthat a gyártásig. Ez a koncepció számos stílusjegyében megegyezik az előddel, azonban közelebbről szemlélve különbségeket találunk az első lámpánál, a kormánynál, és a szivarvégű kipufogó sem egyezik meg a legendás Cubéval.
Azt, hogy pontosan mikor kezdhetik meg a gyártást, illetve a forgalmazást, valamint mennyibe kerülhetnek majd az új Hondák, egyelőre nem tudni. Miképpen az sem tisztázott egyelőre, hogy Európába szállítanak-e majd egyáltalán belőlük.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.