Lazareth Gold Wing két első kerékkel

2016.03.07. 14:55

A 2016-os év egyik slágerének ígérkeznek a kanyarban bedőlő fordított trike-ok, amiket a tudósok az MP3-szabásúak rendjébe sorolnak - nem az volt az első ilyen jármű, de az terjedt el legjobban a köztudatban. A Honda és a Yamaha is gőzerővel dolgozik az ilyen jellegű tanulmányain, ám 2016 másik slágerével, a scramblerrel szemben ezeket inkább a gyártók erőltetik, nem a közönség.

Kapcsolódó
Harmadik típusú találkozás

Harmadik típusú találkozás

Én meg csak mosolygok négy napja, és döntve közlekedek a nyílegyenes utakon is.

A műfaj szempontjából viszont fontos lépés, ha független sztárok is felkarolják, és ez következett most be. A különböző quadok és trike-ok elmebeteg átépítésével foglalkozó Ludovic Lazareth a Masretai blokkos, V8-as nem is tudom mi mellett talált egy kis szabad kapacitást a műhelyben, és megépítette a bedőlős, fordított Goldwing Trike-ot.

Kapcsolódó
Éppen ez hiányzott: Maserati blokkos motor

Éppen ez hiányzott: Maserati blokkos motor

A francia quad-specialista építette meg az őrült, négykerekű, V8-as motorkerékpárt.

Ráadásul úgy, hogy a végeredmény adatai nagyjából megegyeznek egy széria GL1800-aséval, vagyis a tengelytáv, a fordulási kör nem változott lényegesen, és tömege és a homlokfelülete sem kategóriákkal nőtt meg. Az első futómű 61 centi széles és továbbra is 17 collos kerekeken gördül.

Persze felmerülhet a kérdés, hogy mi értelme van egy ilyennek? A hagyományos és a CanAm-szerű fordított trike-okhoz képest mindenképpen előnye, hogy a viselkedése motorkerékpáros viszonylatban is értelmezhető, oldalgyorsulás nélkül képesek kanyarodni és keskenyebbek, mint a nem bedőlő modellek.

Kapcsolódó
Ha utálod a rendőröket, erre szavazol a közbeszerzésen

Ha utálod a rendőröket, erre szavazol a közbeszerzésen

Nehezen tudjuk elképzelni, hogy ennek bármi előnye lenne egy autóval vagy motorral szemben.