Nagyban vitáznak a motorok szárnyairól
A MotoGP felügyelő bizottsága megállapodott az aerodinamikai szárnyak sorsáról Moto2-t és a Moto3-at illetően. A Moto2-ben már most tiltottak ezek, a 2017-től pedig a Moto3-ban is azok lesznek - a legkisebb kategóriában jelenleg csak a Mahindra használ ilyet, jövőre viszont nekik is búcsúzni kell a megoldástól.

Ez a döntés viszont nem érinti a királykategóriát, ahol az összes tiltó szándékot azonnal megtámadták a gyártók - cserébe viszont sikerült átrugdalni az egységes elektronikát és szoftvert. Az elmúlt években ugyanis mind a MotoGP-ben, mind az utcai motoroknál kulcsszerepet kaptak a különböző felügyeleti rendszerek, így nem csoda, hogy az esélykiegyenlítés jegyében új szabályozást vezettek be rájuk.
Előbb-utóbb az aerodinamikai szárnyakra is hasonló vár: ez ugyanis egy olyan terület, ahol megfelelő mennyiségű pénz elköltésével, szélcsatornás munkával és modellezéssel érdemi eredményeket lehet elérni - gondoljunk arra, mekkora előny, ha így sikerül csökkenteni az egykerekezési hajlamot vagy féktávon növelni a leszorítóerőt.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.