Nagyban vitáznak a motorok szárnyairól

2016.03.23. 16:58

A MotoGP felügyelő bizottsága megállapodott az aerodinamikai szárnyak sorsáról Moto2-t és a Moto3-at illetően. A Moto2-ben már most tiltottak ezek, a 2017-től pedig a Moto3-ban is azok lesznek - a legkisebb kategóriában jelenleg csak a Mahindra használ ilyet, jövőre viszont nekik is búcsúzni kell a megoldástól.

Ez a döntés viszont nem érinti a királykategóriát, ahol az összes tiltó szándékot azonnal megtámadták a gyártók - cserébe viszont sikerült átrugdalni az egységes elektronikát és szoftvert. Az elmúlt években ugyanis mind a MotoGP-ben, mind az utcai motoroknál kulcsszerepet kaptak a különböző felügyeleti rendszerek, így nem csoda, hogy az esélykiegyenlítés jegyében új szabályozást vezettek be rájuk.

Előbb-utóbb az aerodinamikai szárnyakra is hasonló vár: ez ugyanis egy olyan terület, ahol megfelelő mennyiségű pénz elköltésével, szélcsatornás munkával és modellezéssel érdemi eredményeket lehet elérni - gondoljunk arra, mekkora előny, ha így sikerül csökkenteni az egykerekezési hajlamot vagy féktávon növelni a leszorítóerőt.

Az oldalról ajánljuk

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
  • Hírek

Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van

Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.

5 órája
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

április 8., 10:10