Sportmotorba való DCT-t fejleszt a Honda
A Honda megerősítette, hogy már dolgoznak a sportmotorba szánt duplakuplungos automata váltón. A japán gyártó elsőként kezdett motorkerékpárokba ilyen rendszert építeni, jelenleg az NC750 modellekhez, a CTX700-hoz, a VFR1200-akhoz és az Africa Twinhez lehet DCT-t (Dual Clutch Transmission) rendelni, de a jövőben a CBR1000RR Fireblade és a CBR600RR extralistájára is felkerül ez a tétel.
Eddig a DCT mérete és súlya volt az akadálya, hogy sportmotorba is építsék - mivel két kuplung tartozik hozzá, nagyon széles lenne a blokk, és körülbelül 10 kiló plusz tömeget is jelentene, ha az NC750X-ben használt szerkezetet emelnék át.
Ugyanakkor a DCT jobban vált, mint az ember, a Honda mérnöke elmondta, hogy kipróbálták, és két, mindössze a váltójában különböző motor közül a tesztpilóták a DCT-vel gyorsabbak voltak, egyszerűen azért, mert a rövidebbek a váltási idők és simábbak a kapcsolások. Sőt, azt is elmesélte, ha a MotoGP-ben engednék a szabályok a DCT alkalmazását, az RC213V gyorsabb lenne, mint a mostani, nagyon bonyolult és drága seamless váltóval.
Ez egyébként nem csak teória, az autóipar már bebizonyította, hogy a duplakuplungos automata váltóval jobb köridőket lehet menni, az sem véletlen, hogy a Porsche 911 a duplakuplungos PDK-val gyorsabb, mint kézi váltóval.