Nincs még két éve annak, hogy a Mercedes az AMG-n keresztül bevásárolta magát az MV Agustába. Az olasz motorkerékpár-gyártó részvényeinek negyedrészét tudhatják jelenleg magukénak, ami elsősorban presztízsszempontból lényeges. Beleszólni legalábbis nem akartak az Agusta fejlesztési munkájába.

Most viszont némileg meglepőt nyilatkozott az MV Agusta ügyvezetője, Giovanni Castiglioni az olasz Il Giorno című lapnak. Elmondta, éppen arról tárgyal, hogy milyen feltételekkel tudnák visszavásárolni az AMG-nek eladott részvényeiket. Egy biztos: nem lesz könnyű dolguk.
Egyrészt azért nem, mert jelentős adósságállománnyal rendelkeznek – a becslések szerint ez nagyjából 40 millió euróra rúg. Másrészt pedig azért, mert a hitelek egy részét már az AMG-vel való összeborulás után vették fel. A megállapodás értelmében pedig ha az AMG-nek nincs legalább húszszázalékos részesedése a márkában, akkor a kölcsön visszafizetése azonnal esedékessé válik.
Ezekből tehát egyértelműnek tűnik, hogy Castiglioninak egyetlen útja van, ha vissza akarja szerezni az AMG-nek eladott részvényeket: befektetőt, vagy befektetőket kell találnia, akik készek lennének rendezni az MV Agusta adósságait. Persze kérdés, hogy a Mercedes-AMG-nél mit szólnak mindehhez. Egyes pletykák szerint egyszerűen kigolyóznák Castiglionit a pozíciójából.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.