A BMW R5 Hommage tanulmány egy érdekes tisztelgés az 1936-ban - vagyis éppen 80 éve - bemutatott R5 előtt. A koncepciómotorba a 30-as években is használt 500 köbcentis bokszermotort építettek, ám hogy legyen benne egy kis csavar, megfújták egy kompresszorral.
A tanulmányt a svéd motorépítő testvérpár, Ronny és Benny Noren építették, szigorúan igazodva a BMW elvárásaihoz. A váz ovális acélcsövei például az eredeti R5 vonalatait követik, ahogyan a burkolt teleszkópvilla is.
A kimondottan erre a típusra tervezett kompresszorról nem sokat árultak el, mindössze annyit, hogy jelentősen megnöveli a gyári 26 lóerős teljesítményt. A tanulmányba épített blokkot egy versenysérülésből újították fel, így került rá az alumínium szelepfedél és az első, mellvértszerű burkolat. Szintén modern elem a rozsdamentes kipufogórendszer, a tárcsafékek, a kezelőszervek és az állítható hátsó rugóstag.
Az elmúlt időszakban a BMW historikus hangulatú tanulmányai jellemzően egy szériamodellt készítettek elő - gondoljunk csak a Path 22-re és a NineT Scramblerre - így akár felmerülhetne, hogy az R5 is egy retró modellt készít elő, de pillanatnyilag semmi nem utal arra, hogy akár csak egy hasonló típussal előrukkoljon a BMW, az R5 Hommage így egyszeri show-elem, amivel a hétvégén a Concorso d'Eleganza Villa d'Este nevű zárt körű bulin villantottak a nagyon gazdag közönségnek.
Café racer? Az nagyon 2010...
Az idei sláger a scrambler, és a BMW sem marad le róla.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ennél esetlenebb csúnyaságot ma nem fogsz látni
Van, aki szerint ízlésről nem vitatkozunk. Ezen nem is fogunk: ez viccesen csúnya.
- Hírek
Európába jön a világ legkirályabb motorversenye
A BMW vagy a Harley-Davidson baggere a gyorsabb versenypályán? Bizony, érkezik a King of the Baggers európai változata!