Az oldalkocsi máig menő

2016.06.24. 11:58 Módosítva: 2016.06.24. 12:10

Amióta a Formula-1-es pályák bukóterei aszfaltozottak, egyre kevesebb motorversenyt rendeznek ilyen helyszíneken. Ez a magyarországi futamokra is hatással volt, de most hétvégén, június 25-26-án újra világbajnoki futamunk lesz!

DAT ASS!!!
DAT ASS!!!

Ehhez az ország nyugati felébe kell menni, ugyanis a Pannónia-Ringen lesz az Oldalkocsis vb (FIM Sidecar World Championship) következő fordulója – az autós gyorsasági országos bajnokság versenyével együtt. A magyar futam a hat helyszínből álló bajnokság harmadik állomása lesz, amelyre 20-25 nevezőt várnak.

Két kategóriába, Superside-ba (1000 cm3) és F2-be (600 cm3) sorolják a motorokat, melyeken elöl legfeljebb 230, hátul 254 mm széles gumik lehetnek.

Három futam után a Markus Schlosser - Thomas Hofer kettős áll a tabella élén két, Horvátországban szerzett győzelmével.

Az oldalkocsizás története a motorsportban 1977-ben kezdődött, akkor a versenygépek úgy néztek ki, mint az utcai oldalkotrók. Azóta viszont változott a technika, mára gyakorlatilag semennyire sem hasonlítanak azokra. Az ilyen motorok – szaknyelven fogatok – vezetése alapvetően eltér a kétkerekűekétől, már csak a pozíciót illetően is: a pilóta a blokk előtt, előre hajolva, térdelő helyzetben vezet, míg az utas (tényleg így hívják) hátul mozog a platformon. Súlypontjának áthelyezésével segíti a stabilitás megőrzését, illetve a tapadást a kanyarokban. 

Eredetileg a kétütemű Yamaha és a Krauser, újabban négyütemű Suzuki és BMW motorok a legnépszerűbbek.