A Kawasaki Ninja H2R olyan motor, ami száz év múlva is piros betűs fejezetet kap a motorkerékpárok történelmének áttekintésében. A japán gyártó mindent beleadott, amikor megalkották a kompresszoros ultra-sportmotort, és most értő kézben meg is mutatkozott, mire képes.

A török Kenan Sofuoğlu a Supersport világbajnokság legnagyobb rekordtartója, eddig négyszer nyerte meg a sorozatot - 2007-ben, 2010-ben, 2012-ben és 2015-ben volt a leggyorsabb a rommá tuningolt hatszázasok között. Idén még öt futam hátra van, de szinte borítékolható, hogy 2016-ban is bajnok marad.
Lehetőséget kapott, hogy rekordot állítson be a Kawasaki H2R-rel is, és ezúttal sem hibázott, 400 km/h-ig húzatta az isztambuli Osman Gazi hídon méregdrága motort. Az egész 26 másodpercig tartott, és a H2R lett ezzel a leggyorsabb szériamotor.
A rekordkísérlethez a Pirelli fejlesztett egy különleges abroncsot, ami kibírja ezt a fajta terhelést, illetve a Rev'It kidolgozott egy aerodinamikailag tökéletesített bőrruhát, valamint az Elf spéci versenybenzint szállított a motorba, amiből biztosan származott némi extra lóerő.
A cél a 30 másodperces 0-400 volt, szóval Sofuoğlu túl is teljesítette az elvárásokat. Azt viszont nem tudni, hogy a kilométeróra mennyit csalt, vagyis a kijelzőn felvillanó 400-as szám megfelelt-e a valóságnak. De ha csak 399 km/h volt valójában, akkor sincs miért szégyenkeznie.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.