Korrekt módon ünnepli a Ducati a 90. évfordulóját
A Ducati idén ünnepli a 90. évfordulóját, és ennek az egész éves bulinak volt a csúcspontja a hétvégén a misanói World Ducati Week. Ahogyan beígérték, két újdonságot mutattak be, ezek közül egyik a SuperSport volt, a második pedig egy limitált szériás Panigale.
A Ducati 1299 Panigale S Anniversario első ránézésre csak optikában új, de az 500 darabos kiadás valójában több, mint egy új fényezés és aranyszínű részletek (pl. a kovácsolt Marchesini felni és a titán Akrapovic kipufogó).
Ebben debütál ugyanis a Ducati kipörgésgáltójának (DTC - Ducati Traction Control) és egykerekezés-kontrolljának (DWC - Ducati Wheelie Control) továbbfejlesztett, EVO változata.
Ezek lényege, hogy kommunikálnak a Panigale háromtengelyű gyorsulásérzékelőjével (IMU), emiatt sokkal pontosabban tudnak beavatkozni, hiszen mind a gyorsulás-lassulásról, a dőlésről és a kerekek elemelkedéséről is kapnak adatot. Így innentől a DCT 1-es állásában gázzal lehet drifteltetni a hátsó kereket.
A kipörgésgátló továbbra is egyszerre játszik a gyújtás elvételével és a fojtószelep állásával, így elég finom a beavatkozás módja, nincs benne semmi gorombaság.
Az eddig felsoroltakon kívül az Anniversario különlegességei a mart villahidak, amikkel öt milliméterrel előrébb hozták az első kereket, így a motor geometriája azonos lett a Panigale R-ével.
Emellett líthiumos akkumulátort szereltek bele, a sarokvédőt, a hátsó sárvédőt és a központi rugóstag takaróelemét szénszálasra cserélték - így összesen 2,5 kilót sikerült faragni a motor tömegéből. A 1299 Panigel S Anniversario gyűjtői darabnak ígérkezik, így az ára is borsos lesz, a Panigale S is majdnem kilenc millió, az Anniversario pedig várhatóan még drágább lesz.