Az elmúlt hat évben mindössze egyszer tudták megverni a Suzuki gyári csapatát az endurance világbajnokságon, de 2001 óta - amióta a most is aktuális szabályrendszer fut - úgy általában nem nagyon volt kihívójuk, 16 évben tizenkétszer ők voltak a leggyorsabbak, összesen ez a 15 világbajnoki címük.

Az endurance világbajnokság kemény dolog, a 8, 12 és 24 órás versenyeket teljesítenek a három fős csapatok - minden versenyen végigmenni is hatalmas teljesítmény, futamot nyerni őrületes csoda, nyerni elképzelhetetlen munka, címet védeni pedig tényleg csak a legnagyobbak tudnak.
Ez az utolsó olyan gyorsasági világbajnokság, amit nem sajátított ki egy-egy gumigyártó, tehát itt nem csak a gumik keménységével lehet sakkozni, hanem úgy általában a gumimárkákkal is - ráadásul a hosszú futamokon felértékelődik taktika, a csapatstratégia, a megbízhatóság és úgy általában versenyzési tapasztalat.
A Suzuk Endurance Racing Team (SERT) egyékbént meglepő módon francia csapat, a pilótáik is egytől egyig franciák, Vincent Philippe, Anthony Delhalle és Etienne Masson húzták a gázt. Nem is akárhogyan, az utolsó versenyen is kilenc csapatnak volt matematikai esélye a világbajnoki címre.
A SERT végül egyetlen ponttal ment el szintén francia Yamaha GMT94 csapat mellett. Ha minden igaz, jövőre már a teljesen új GSX-R1000-rel fognak rajthoz állni.
Szét fog csapni a sportmotorok között
Tanulmányként mutogatják a Suzuki GSX-R1000-et, de ez már egy teljesen kész motor.
Találd meg a tíz apró különbséget a versenygépek között
Csak első ránézésre azonosak, a két versenycsapat egészen máshogy építette meg az R1-et.