Már 125-ös Apriliával is állatkodhatunk

2016.10.04. 10:52

Egy egész sor újdonsággal érkezett meg a kölni Intermot kiállításra az Aprilia. Az olaszok standja elsősorban modellfrissítésben erős, de a fészliftelt gépek mellett találunk azért igazi érdekességet is.

A nagyköbcentis modellek közül felfrissítették az RSV4 sportmotort. Az Aprilia Performance Ride Control elektronikai csomagból új verziót kapott a gép. A kipörgésgátlót menet közben is állíthatjuk, még csak a gázt sem kell elvenni. Ugyanez vonatkozik az egykerekezés-gátlóra is, amely az ígéretek szerint szintén pontosabb lett. A gyorsváltó kuplungolás nélkül engedi a kapcsolgatást lefelé, itt sem kell a gázmarkolatot visszaengednünk. A ride-by-wire rendszert is átgyúrták, 590 grammot tudtak faragni.

Az RSV4-esek új kipufogórendszert kaptak, a motorvezérlő szintén új. A maximális fordulatszám háromszázat emelkedett az elődhöz képest. A dugattyúkon ugyancsak könnyítettek, a szeleprugókat módosították. Az RF-kivitel Öhlins NIX első villát és TTX rugós tagot kapott. A fékekhez mind az RF-nél, mind az RR-nél hozzányúltak: az első Brembo tárcsák 320 helyett 330 milliméteresek lettek. A kanyar-ABS szériatartozék.

Nemcsak az RSV4, hanem meztelen rokona, a Tuono V4 is kapott egy fészliftet a következő modellévre. Az idomos géphez hasonlóan itt is frissült az elektronikai csomag, és a Bosch 9.1 MP kanyar-ABS rendszere is rendelkezésre áll. A blokkot, a kipfugórendszert, a motorvezérlőt itt is finomították, a fordulatszám a Tuonók esetében 500-at emelkedett.

Ami viszont a nagy gépek ráncfelvarrásánál kicsit izgalmasabban hangzik, azt néhány mérettel lejjebb találjuk. Az önmagában nem szól nagyot, hogy a kezdőknek szánt RS4 125 sportmotort felrázták – bár a blokk már Euro 4-et tud, és van gyorsváltó is. Ja, és mostantól RS 124-nek hívják.

Az érdekesebb inkább az lehet, hogy a Tuonót összegyúrták az RS 124-gyel, így elkészítették a Tuono 125-öt. A váz és az egyhengeres, nyolcadliteres blokk változatlan maradt az idomos kivitelhez képest. Megjelenésben viszont igyekeztek a nagy Tuonók felé kacsintgatni. Ami a futóművet illeti, az első villa fejre állított, de nem állítható, hátra pedig monoshock került. A megállásról elöl 300 milliméteres tárcsa és négydugattyús nyereg gondoskodik, hátul pedig egyetlen dugattyú préseli a betétet a 220-as tárcsához.