Arc- és seggplasztikát kapott az MT-09
A Yamaha aktuális sikertörténete, a veszélyességig megvadult MT-széria az MT-09-cel indult el, most pedig olyan faceliftet kapott a típus, hogy az egy modellváltással is simán felérhetne. Az eddigi, egyáltalán nem fenyegető tekintetet helyett az MT-10-hez hasonló, nagyon gonosz, kétszemű, LED-es pofát kapott a motor - de az sem teljesen hülye, akinek a Kawasaki Z1000 ugrik be elsőre.
A fej mellett a far is új, 3 centivel rövidebb lett a segédváz, a rendszámtábla a lengővillára szerelt hátsó sárvédőre költözött, valamint az első indexeket áthelyezték a hűtő mellé. Az ülés fél centivel magasabb lett, ami elméletileg még agresszívebb testhelyzetet ad ki, amitől a vezető szinte automatikusan támadja a kanyart.
A külső mellett a műszaki oldalt is fejlesztették, a blokk például már megfelel az Euro4-es előírásoknak, de ami felhasználói oldalról fontosabb, gyorsváltóval és csúszókuplunggal látták el az MT-09-et - az előbbi a faceliftes MT-10-zel szemben viszont csak felfelé működik.
Csúcs futóművet kapott a Yamaha MT-10 SP
Így már szorongathatja a felfoghatatlan tudású európai über-nakedeket.
Csiszoltak az első futóművön is, a 41 milliméter átmérőjű első villán állítható a húzó- és nyomófokozati csillapítás - az egyiket a bal, a másikat jobb száron lehet tekergetni. A szeparált funkciókkal elméletileg pontosabban állítható lett, illetve a működése is precízebb lett.