A BMW fejlesztési igazgatója, Karl Victor Schaller adott interjút az MCN-nek, és érdekes dolgokat árult el a bajor márka középtávú terveiről. Például kifejtette, hogy egyelőre nem látják a feltöltős motorokban a lehetőséget, egyszerűen azért, mert ezeket nehéz összehangolni a magas fordulatszámon működő motorkérékpár blokkokkal, és ez a vezethetőségre is rányomná a bélyegét - illetve a motorkerékpár motorok fejlesztése még nem érte el csúcsot, ahonnan csak feltöltéssel lehetne tovább lépni.
Érdekes tényeket mesélt a léghűtés jövőjéről: 2020-ig, az Euro5 bevezetéséig ezek biztosan megmaradnak a kínálatban. Ha viszont bevezetik a még szigorúbb környezetvédelmi normákat, az feladja majd a leckét - kifejtette, hogy az S 1000 RR-t úgy tudták Euro4-essé alakítani, hogy sem a teljesítmény, sem a nyomaték nem lett rosszabb, viszont Euro5-re továbbfejleszteni már közel sem lesz ilyen könnyű.
Korlátlan kraft: S1000RR
Boltban vásárolható, rendszámos motor még soha ilyen közel nem járt a versenytechnikához.