Legördült az első motorkerékpár a BMW új brazíliai üzemének gyártósoráról. A manausi létesítményt mintegy 10,5 millió euróból húzták fel, és ez a bajor márka első olyan, Németországon kívül működő motorkerékpár-gyára, amelyet száz százalékban magukénak tudhatnak.

Az első gép, amely Manausban készült el, egy F 700 GS volt, de emellett F 800 GS-ek, F 800 GS Adventure-ök, F 800 R-ek, R 1200 GS-ek, R 1200 GS Adventure-ök, S 1000 R-ek, S 1000 RR-ek és S 1000 XR-ek összeszerelését is végzik. Kezdetben tízezer példányos éves kapacitással működnek, nagyjából 175 alkalmazottal. A beszállítókat is figyelembe véve pedig további munkahelyek jönnek létre a dél-amerikai országban.
A BMW Motorrad elnöke, Stephan Schaller elmondta, az eladások világszintű növelésében fontos szerepet kap az új brazíliai üzem. Az ország ugyanis fontos piacnak számít, közép- és hosszú távon is sok lehetőséget látnak benne. Helder Boavida, a helyi BMW-kirendeltség első embere arról beszélt, hogy büszkeséggel tölti el őket ez a beruházás. Hozzátette: a bajor márka tavaly már piacvezető volt Brazíliában az 500 köbcentiméter fölötti gépek szegmensében.
Peter Vogel termelési igazgató a helyi gyártás szerepét emelte ki. Így ugyanis gyorsabban tudnak reagálni a felmerülő igényekre. Az új üzemtől az eladások jelentős növekedését várják.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.