Az olaszok két R-rel mondják: Brutale

2016.11.15. 10:45

Amikor tavaly ősszel az MV Agusta bemutatta az új Brutale 800-at, azt írtuk, a forma annyira ütős lett, hogy akkor is vágynánk rá, ha történetesen a Komar moped technikáját alkalmazná. Ennyire ugyan nem volt drasztikus a helyzet, de azzal szembesülnünk kellett, hogy a korábbinál gyengébb és nehezebb is lett a meztelen olasz gép. Akinek az erő hiányzott, most megkapja: az EICMA-n bemutatták a Brutale 800 RR-t.

A háromhengeres blokk teljesítménye az alap-Brutale 800-hoz képest egész sokat nőtt: 117 lóerő helyett már 140-et tud 13100-as fordulaton. Nyomatékban már kisebb a különbség, hiszen a 83 helyett 86 newtonméter a maximum. Ez egyébként jóval nagyobb fordulatszámon jelentkezik, mint a sima 800-asnál: 7600 helyett 10100-nál. A motor így is teljesíti az Euro 4-es normákat. A Brutale 800 RR száraz tömege közel hét kilogrammal több lett, így 175-öt nyom.

Ami a futóművet illeti, előre teljesen állítható Marzocchi villa került, ami 43 milliméteres és fordított. Hátra Sachs rugóstagot szereltek, a rugóút pedig itt is, ott is 125 milliméter. A fékek a Brembótól jönnek: elöl két 320 milliméteres tárcsa kapott helyet négydugattyús nyergekkel, a hátsó 220-as tárcsához kétdugattyús nyereg tartozik. Az RR-hez emellett felfrissített elektronikai csomag is jár. Kicsit fejlesztettek az elektronikus gázmarkolaton, az EAS 2.0 jelzésű gyorsváltó pedig felfelé és lefelé is segíti a motorost. A kipörgésgátló nyolcfokozatú, a Bosch blokkolásgátló kétcsatornás.

Azt egyelőre nem tudni, mikor kerülhet a kereskedésekbe az új MV, ahogyan az árral kapcsolatban sincsenek még pontos információk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.