A motorok megint megúsztak egy szabályozást

2016.11.29. 12:49

A modern világ hülye paródiája is lehetne a járművek zajkibocsájtása körüli szabályozások sora. Egyik oldalról ott vannak a folyamatosan szigorodó előírások, amik kötelezik a gyártókat, hogy évről évre halkabb autókkal és motorokkal álljanak elő, másrészt egyre több az elektromos autó, amiket két év múlva már kötelező hangszórókkal felszerelni, hogy legyen hangjuk.

dsc06654

Az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal előírta, hogy mennyire hangosnak kell lennie egy elektromos autónak, hogy biztonságos legyen - a szabályozás viszont nem érinti az elektromos motorokat, de erre is kitérek nemsokára.

Az egész hangszórós mizéria mögött az áll, hogy az emberi fül nehezen különbözteti meg a 3 dB-en belül eső zajokat egymástól. Tehát egy lassan haladó, elektromos autó hangját nehéz leválasztani a környezeti háttérzajtól - ez pedig a vakok és gyengén látók számára elég veszélyes. És ez nem csak feltételezés, tavaly az Egyesült Államokban 2400 személyi sérülés történt amiatt, hogy nem hallották jönni az elektromos autót.

Ezért bevezették, hogy 2019-től az elektromos autóknak hangszóróból hangot kell lejátszaniuk míg el nem érik a 30 km/h-s sebességet, illetve tolatáskor. Ez viszont nem vonatkozik az elektromos motorkerékpárokra, valószínűleg azért, mert közel sincsenek akkora számban jelen, hogy bármilyen statisztikával igazolható legyen a hatásuk.

Ettől függetlenül sokan úgy gondolják, hogy hatalmas hiba kihagyni a szabályozásból a kétkerekűeket, hiszen az autóknál kisebbek, nehezebben észlelhetők és fürgeségük miatt a mozgásuk is kiszámíthatatlanabb.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.