Az alkatrészeladásokból tisztán kirajzolódik, hogy a kínai ötven köbcentis robogók öt-tíz éves korukban kezdenek nagyobb javításokra szorulni. Az előző évhez képest ezen évjáratoknál 40 százalékkal nőttek az alkatrészek eladásai, vagyis a tulajdonosok inkább megjavítják őket, mint lecserélik.

Jó hír, hogy egyre többen választják a drágább, de jobb minőségű alkatrészeket - ezekből 15 százalékkal többet adtak el, mint a korábbi években. A nagy forgalmazók szerint emögött a sok csalódás áll, amit a hitvány alkatrészek okoztak, és egyre többen döntenek az ellenőrizhető származás és a garancia mellett.
Jelentős eltérés látható a főváros és a vidék között, Budapesten sokkal inkább a 125-ös vagy nagyobb robogók mennek, míg vidéken töretlen a kisebb, rendszám nélküli robogók sikere. A statisztikák szerint a fővárosban nem csak a járművekre, de a karbantartásukra is többet költenek.
A nagymotor piac egy év alatt körülbelül 6%-ot növekedett, míg a sportcélú terepmotorokból egyre kevesebb fogy - bár ez utóbbit elég nehéz pontosan megítélni, hiszen kizárólag az importőrök önbevalláson alapuló statisztikáira hagyatkozhatunk, amiben nincsenek benne az áfa nélkül, külföldről behozott darabok.

A használt import is átalakulni látszik, egyre kevesebb használt robogó jön Olaszországból, ennek két oka van. Az egyik, hogy a kinti árak nagyjából megegyeznek a hazaiakkal, illetve régiós verseny alakult ki az olasz használt piacért, a magyarok mellett a románok, a lengyelek is versenyt futnak a jobb vételekért, ez pedig felverte az árakat.
Ezek mellett tombol a retróhullám is, évről évre egyre többen újítják fel a fészerben rozsdásodó szoci motorokat is. A Simson továbbra is hatalmas sláger, nem csak nálunk, hanem Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban is.