Alig ismerni fel ezt a Triumph Daytonát
A 3D nyomtatókat gyártó Zortrax egy Triumph Daytona 675-ön mutatta meg, milyen lehetőségek rejlenek a technológiában. A saját gépeikkel gyártottak új idomokat, szélvédőt, tankborítást, ülést és visszapillantókat a sportmotorra - az eredmény elég látványos lett - kellett pár percet nézegetni, mire leesett, hogy mi adta az alapot.
Először egy komplett 3D-s szkenneléssel bevitték számítógépbe a Triumph méreteit, így tudtak új elemeket tervezni hozzá, amit aztán ráküldtek a nyomtatókra. A kész elemeket utána polírozták, fényezték - az előkészületekkel együtt egy hónapig dolgoztak rajta.

Még távol van, hogy egy kiadós perecelés után bárki új idomokat printeljen otthon - ennek a legelső gátja, hogy a 3D nyomtatók még mindig elég drágák, a Zortrax alapabb modelljei is félmillióról indulnak, és akkor még nem beszéltünk a tervezéshez szükséges szakértelemről, illetve a nyomtatás után szükséges utómunkákról.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.