A KTM a 1290 és 1090 köbcentis túraendurói mellé kisebb modellekkel is készül. A 390 Adventure mellett már régóta hallani egy 800 köbcenti körüli modellről. Nem nehéz kitalálni, hogy a 790 Duke-kal lesz rokon.
Elég veszett lesz a legújabb Duke
Prototípust mutatott a KTM: a 790 Duke egyes alkatrészei 3D-nyomtatással készültek.
Ennek megfelelően a kémfotón is látható motorba egy soros kéthengerest építettek, a körítés pedig kimondottan sportendurós. Elöl 21-es, hátul 18-as kerék látható bütykös gumikkal, a hasmagasság és a WP telók rugóútjai is jelzik, hogy nem csak aszfaltos túrákra szánják.
Nem kasztrálás, tesztoszteronkúra
Aztán csodálkozik az ember, hogy a motorozás nagyjából olyan, mintha Harry Potter seprűjével veretnénk ész nélkül.
A lengővilla nagyon hasonlít arra, amit a 690 Duke-ba is szerelnek, de valószínűleg hosszabb annál. Ezen felül számíthatunk a KTM aktuális legfejlettebb elektronikáira, például az oldalcsúszást és dőlésszöget is figyelembe vevő kipörgésgátlóra, üzemmódkapcsolóra és kanyar-ABS-re.
A kémfotón látható prototípus még erősen félkész állapotban van, az eleje egyértelműen csak odadobált műanyagokból áll, a hátulja viszont már nagyjából késznek tűnik.
Azt már tudni, hogy a 790 Duke a kis, 125-ös, 200-as és 390-es típusokhoz hasonlóan Indiában fog készülni, és ebből arra következtethetünk, hogy a 790 Adventure gyártását sem hozzák majd át Európába.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ázsiai sikermodellt hoz Európába a Honda
Óvatos felvezetés után végre felénk is elhozza a Honda a GB350S modellt, és rögtön rittyent mellé egy 500 köbcentis testvérmotort.