Új sláger a láthatáron: idom alatti aerodinamika
2015-ben a MotoGP-ben még sokan nevettek a Ducati aerodinamikai szárnyain, aztán 2016-ban bebizonyosodott, hogy az olaszoknak volt igazuk - a végén pedig biztonsági okokra hivatkozva betiltották a szervezők.

Az aerodinamikai fejlesztések viszont nem álltak le, a burkolaton kívüli elemek helyett idén a burkolat alatti megoldásokat keresnek a gyártók. Vagyis az idomok alatt futnak olyan csatornák és terelők, amik leszorítóerőt termelnek.
Egyelőre a Yamaha, az Aprilia és a Suzuki használja ezt a megoldást, és nem kizárt, hogy a Ducati, a Honda és a KTM is követni fogja őket - a Ducatinál már utaltak is rá, hogy van egy titkos aerodinamikai megoldásuk.
Várhatóan az idom alatti csatornák hamarosan átszivárognak az utcai motorokba is - ha hihetünk az elég sokszor megbízhatatlannak bizonyuló olasz pletykáknak, akkor 2018-ban érkező V4-es Ducati lesz az első.
Hivatalos: lesz V4-es Ducati
A csúcs sportmotor négy hengeres lesz, de a V2-eseket sem nyírják ki.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.