Régóta lehet tudni, hogy a Honda a CBR1000RR mellett párhuzamosan egy V4-es sportmotort is fejleszt, egy olcsóbb RC213V-S-t, ami a MotoGP-ből érkező megoldásaival letarolhatná Superbike világbajnokságot.
Az ujjamra csukták a mennyország kapuját
Egyik kezével ad az Isten, másikkal meg elvesz. A Honda tavaly beszüntette a CBR600RR gyártását, de kilenc év után végre van új ezres.

Már kikerültek róla szabadalmi rajzok, most pedig megtudtuk, hogy 2019-ben már jön is a V4-es RVF1000. De miért is van szükség még egy 1000-es sportmotorra? A válasz egyszerű: hiába frissítették a Fireblade-et, a Honda számára is nyilvánvaló, hogy az továbbra sem lesz elég a Superbike világbajnokság letarolására. Az RVF viszont egy valódi homológizációs modell lesz, aminek az árát és a darabszámát egyaránt a FIM szabályaihoz lövik be, vagyis várhatóan 500 darab körül készítenek belőle, és az ára is közelíteni fogja 12 milliót.
RC213V-S -ből 213 darab készül, amik egyenként négy és félszer drágábbak, pályakittel pedig már ötször többe kerülnek. A két modell között viszont lesz rokonság, még ha elég távoli is. Az RVF1000 azért lesz olcsóbb, mert sok alkatrészt a tömeggyártáshoz optimalizálnak.
Nézheted, érteni úgysem fogod
Felfogni is nehéz mit jelent ez: utcai motor még soha nem állt ennyire közel a világ legjobb motorjához. Ahhoz, ami két világbajnoki címet gyűjtött a királyok királyai között. Ez pedig konkrétan az.
2019 tehát különösen érdekes év lesz a Superbike szempontjából, ugyanis a Honda mellett a Ducati is ekkorra várható a V4-es újdonságával.