Rekord magasra másztak az Africa Twinek

2017.03.20. 14:45

Bármit is mond Klein Dávid, a modern hegymászás már túllépett a Mount Everest meghódításán, sőt, a nyolcezresek sem nagyon bírnak sportértékkel - most az új utak, a minimalista, alpesi stílusú mászás Himalájába való átültetése és a nagyon durva északi falak meghódítása jelentik a csúcsteljesítményeket. A motorkerékpárral magasra jutás viszont még közel sem tart ott, hogy táborépítés nélkül szaladjanak fel a gyíkok által is megmászhatatlannak ítélt falakon.

A rekordot jelenleg a KTM tartja, 6080 méter magasra jutottak fel - igaz, kis trükkel, ugyanis elektromos motorral vágtak neki, ami sokkal kevésbé érzékeny a ritka levegőre, mint a belsőégésű ellenfelei. A Honda nem hagyhatta, hogy a legkellemetlenebb rivális nyugodtan üljön a trónon.

Kapcsolódó
6000 méter fölé ment egy KTM E-XC

6000 méter fölé ment egy KTM E-XC

Hegymászó-teljesítménynek is elmegy, amit a KTM villanymotorjával elértek.

Öt motoros négy darab Africa Twinen vágott neki ugyanannak a hegynek, az Argentína és Chile határán magasodó Ojos del Saladonak. Nem azért választották ugyanazt, mert nem volt fantáziájuk egy másikat találni, egyszerűen ez az a jól megközelíthető csúcs, ahol viszonylag nagy biztonságban hatezer méter fölé lehet hajtani.

Kapcsolódó
A Honda megdöbbentő dobása

A Honda megdöbbentő dobása

Olyan legendát folytatnak most a japánok, amellyel csak nagyot bukni vagy nagyot nyerni lehet. Mit gondolnak, melyik sikerült?

Fabio Mossi, a Honda dél-amerikai versenycsapatának endurósa egészen 5965 méterig ment, ami némileg elmarad a KTM rekordjától, de még mindig ez a legmagasabb, ahová kéthengeres, belső égésű motorral valaha feljutottak. És akkor még egy szót sem szóltunk arról, hogy az Africa Twin egy lövegtorony a pillekönnyű villanyenduróhoz képest.

Az Africa Twineket az út előtt némileg módosították, de csak minimálisan tértek el a gyáritól: Termignoni kipufogókat tettek rájuk, módosították a láncáttételt és a saras-homokos-jeges ösvényekhez jobban passzoló abroncsokat húztak a felnikre.

Az oldalról ajánljuk

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

tegnap, 11:36
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21