Jön egy új 750-es GSX-R, hatszázas viszont nem lesz
A tavaly leleplezett, teljesen új, változó szelepvezérléses GSX-R1000 és GSX-R1000R után a Suzuki tovább frissíti a sportmotor kínálatát. A hírek szerint 2019-ben érkezhet az új GSX-R750, és valószínűleg ezzel egy időben a világ többi részén is lelövik a GSX-R600 forgalmazását.
Kerettel együtt rúgja be az ajtót a Suzuki új superbike-ja
Kapásból két változattal tér visszatér a GSX-R1000. és egyik sem okoz csalódást.

Az aktuális 750-es és 600-as GSX-R-rel két gond van: egyrészt nincs bennük ABS (ami mostanra kötelező) és egyaránt megrekedtek az Euro3-nál, így Európában már csak előre bejelentett kvóta szerint lehet kiárusítani a beragadt készletet. Tehát ha akarnak még ezresnél kisebb sportmotort eladni, fejleszteniük kell.
A hírek szerint egy fékezett habzású továbbfejlesztésre kell számítani, nem nulláról tervezik újra a 750-est, egyszerűen csak elvégzik a minimumot - kipörgésgátlót és ABS-t terveznek hozzá, hangolnak a motoron, kicsit csiszolnak rajta, új külsőt álmodnak köré, pont úgy, ahogyan a Honda a CBR1000RR-rel is tette. Ha marad a 750-es GSX-R, akkor a Suzuki nagyon ügyesen tud olcsó riválist állítani az MV Agusta F3 800 és a Ducati 959 Panigale mellé.
Az ujjamra csukták a mennyország kapuját
Egyik kezével ad az Isten, másikkal meg elvesz. A Honda tavaly beszüntette a CBR600RR gyártását, de kilenc év után végre van új ezres.
Ha tippelnem kéne, megkockáztatnám, hogy a GSX-R750-hez hasonló finom továbbfejlesztés vár a Hayabusára is, amit valószínűleg 2018-ban vagy 2019-ben lépnek majd meg.