860 kör után 20 másodperc döntött

2017.04.18. 10:00

A hosszú hétvégén megérte különböző szakadozó streameket bámulni,  ugyanis az év második legfontosabb hosszútávú motorversenye zajlott, az Endurance világbajnokság 24 órás Le Mans-i futama (remélem nem kérdés, hogy melyik az első).

Az Endurance VB nem kimondottan közvetítésbarát formátum, viszont rendkívül érdekes verseny, amelyben ráadásul nincs egységes gumibeszállító, tehát a csapatok maguk döntik el, hogy milyen márkával mennek.

Idén kimondottan szoros volt a futam vége, a top csapatok 800 kör fölött mentek, viszont még így is csak 20 másodperc választotta el az első kettőt, és ez a húsz másodperc hozta a mindent eldöntő, plusz egy befejezett kört. A francia GMT94 Yamaha így megelőzte a Yamaha Austria Racing Teamet (YART), a harmadik pedig az SRC Kawasaki lett, akik még a futam elején estek egy tisztességeset, majd onnan felállva küzdötték fel magukat a dobogóra.

A Honda Endurance Racingnek nem jött ki a lépés, folyamatosan műszaki hibák hátráltatták őket, ezért csak a 11. helyen értek be. A bajnokságot a címvédő Suzuki Endurance Racing Team vezeti - a SERT a Endurance történetének legerősebb csapata, nagyon sokáig verhetetlennek tűntek, Le Mansban holtversenyben a negyedikek lettek, előnyük pedig minimális, mindössze három ponttal több, mint amit az SCR Kawasaki gyűjtött.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.