Jön a legvagányabb amperhuszár
Hamarosan új modellel jelentkezik a villanyhajtású motorkerékpárok gyártásával foglalkozó Energica. Bár az olasz márka már 2010 óta létezik, igazán csak az utóbbi néhány évben hallatnak magukról. Mostanában viszont nem is akárhogy, hiszen sportmotorjuk, az Ego, valamint naked bike-juk, az Eva mind formáját, mind technikáját tekintve egyaránt elég komolynak tűnik.
A tavaly őszi milánói motorszalonon aztán kiállították harmadik modelljük előfutárát is: az Esse Esse 9 tanulmányt. Akkor azt írtuk, a végleges változat akár már erre az évre elkészülhet, és nem is tévedtünk nagyot. Az olaszok azt ígérik, 2018-ban kapható lesz a nakedes-scrambleres vonalat képviselő újdonság. Ez egyben azt is jelentheti, hogy az idén novemberi EICMA-ra elviszik a sorozatgyártású kivitelt.
Az Esse Esse 9-ről egyelőre nem záporoznak az információk. A tanulmányon elöl-hátul Öhlins felfüggesztést és Brembo fékeket láthattunk, és a gyáriak azt is elhintették, hogy kifejezetten büszkék az akkucsomagra. Mivel már az Eva is 190 kilométert tud egy feltöltéssel (legalábbis papíron), ebben az esetben joggal remélhetünk kétszáz kilométer fölötti hatótávadatot.
Ami a már meglévő modelleket illeti, az Egyesült Államokban faragnának az árakból, hogy az összegek közelebb kerüljenek az európai szinthez, és a kanadai terjeszkedésről is folynak a tárgyalások.