200 lóerős Hypermotard épült a Pikes Peakre

2017.08.21. 12:52

A Pikes Peak hegyi felfutó elbír a gyárinál nagyobb teljesítményt - gondoljunk csak arra, hogy Guy Martin mennyire felhúzta az öreg GSX-R1100-at, mielőtt rajthoz állt vele. A Ducati Hypermotard gyári 110 lóerejét sem szabad lebecsülni, de nem mindenki gondolja úgy, hogy elég - Micheael Woolaway például ilyen.

Kapcsolódó

A kézműves GSX-R vázak nyomában

Tavaly májusban futottam bele először a hírbe, hogy Guy Martin a Pikes Peakre saját építésű turbós motorral menne, ami 320 lóerős – nitróval 500! – és győzni akar.

Woolaway a Deus Ex Machina kérésére építette meg a Pikes Peak Hypermotardot, amire ha nem is volt nagy szüksége a világnak, mindenképpen érdekes darab: 156 kilójára 200 lóerő jut.

Első körben lebontott róla mindent, nem csak azt, ami felesleges, hanem azt is, ami nem szükséges. Utána nyúltak csak a blokkhoz, de csak annyi ideig, míg kivették, és berakták helyére a már gyárilag versenykészre reszelt 1198RS V2-esét.

A burkolatokat a Taylor Made Racing készítette el szénszálból, felniket szintén a lehető legkönnyebbekre cserélték, a BST karbon kerekeire esett a választásuk. Az alumínium tank egyedi darab, nagyjából annyi a szerepe, hogy egy Pikes Peak-i futamra elég üzemanyag elférjen benne - a tervek szerint jövőre rajthoz állnak vele.

A 1198 RS kipörgésgátlóját eltávolították belőle, viszont a 200 lóerő miatt tartottak a folyamatos egykerekezéstől, ezért került rá egy F1 stílusú karbon első spoiler - hasonló azokhoz, amiket idén betiltottak a MotoGP-ben.

Az oldalról ajánljuk

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36