Ha hihetünk a gyári igazmondásnak, egyszeri alkotásról van szó: a Street Triple 765 blokkját építették bele egy Daytona vázba. Nem egy következő sportmotor fejlesztése volt, hanem a Moto2-es blokk tesztelése, amibe alaposan beletúrtak, hogy megfeleljen a világbajnokságra.

Módosították a hengerfejet, mind szívóoldalon, mind kipufogóoldalon, titánszelepeket és erősebb szeleprugókat építettek be, amik bírják a magasabb fordulatszámot, kisebb és könnyebb generátort tettek bele, hosszabb lett az első fokozat, hangolható verseny-csúszókuplungot terveztek hozzá, programozható Magneti Marelli elektronikára cserélték a gyárit, a deklik vékonyabbak lettek, hogy még keskenyebb legyen a motor, illetve módosították a kenési rendszert.
Az így született Moto2-es Daytonát Julian Simon tesztelte Aragónban, és a végén pozitívan nyilatkozott a blokkról.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.