Teljesen új motort terveznek a Moto Guzzinál
Az emissziós szabványok nem barátai a léghűtéses motoroknak. Ideig-óráig még lehet optimalizálgatni őket, de egy ponton túl már nem éri meg - ezért is tűnt el a Stelvio a Moto Guzzi kínálatából 2017-re.

Persze a Stelvio eleve nem volt húzómodell, nyolc év alatt hétezret adtak el belőle, így egyértelmű volt, hogy soha nem fog bejönni az Euro4-es továbbfejlesztés ára, ezért egyszerűen elkaszálták - mostanra a V7, a V9 és a Calfiornia modelleken kívül nem is maradt más a Guzzi kínálatában.
Hogyan tovább?
Erre a kérdésre adott választ Davide Zanolini, a Piaggio kommunikációs vezetője, amikor elmodta, hogy egy teljesen új motoron dolgoznak, és forradalmi újítás lesz a márka számára. Bár ennél többet nem árult el, azt sejteni lehet, hogy a BMW és a Harley-Davidson mintájára vízhűtéses hengerfejet várhatunk léghűtéses hengerekkel.
Eköré pedig rengeteg különböző motort tudnak építeni majd, túraendurótól kezdve túramotoron át egészen a klasszikus utcai nakedekig.