A Yamaha az MT-10 SP mintájára 2018-ra elkészíti az MT-09 SP kivitelét, de a 115 lóerős háromhengeres modellnél nem lesz akkora különbség az alaphoz képest. A MT-10-nél az SP kivitel elektromos állítású, félaktív Öhlins futóművet jelent, amit nem valószínű, hogy egy az egyben áttesznek a 09-be is - az MT-10-be is azért tudták beépíteni, mert az műszakilag rokon az YZF-R1M-mel. Az MT-09 esetében tehát sokkal valószínűbb, hogy ha Öhlins kerül bele, az hagyományos állítású lesz. A spécibb futóművön kívül az SP alapból kap egy kis szélvédőt is, és ezzel ki is merülnek a különbségek.

Az MT-09-ből korábban is voltak különleges kiadások, például a Street Tracker és a Street Rally, de azok igazából csak az importőrök által hozzáadott kiegészítőkben különböztek az alap MT-09-től, az új SP ezzel szemben teljesen külön modellként érkezik majd.
A Yamaha másik újítása egy átdolgozott MT-07 lesz, mely műszakilag nem fejlődik nagyot, a formája viszont felzárkózik az MT-10 és az MT-09 mellé, hasonló fényszórót és takaróelemeket kap, valamint a rendszámtábla és a sárvédő is leköltözik a lengővillára.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.