Most ősszel mutatja be a KTM a 790 Duke-ot, melynek a legfőbb feladata odavágni a középkategória legsportosabb modelljeinek, például Yamaha MT-09-nek és a Street Triple-nek. A soros kéthengeres, 799 köbcentis blokk 105 lóerőt tud 9500-nál és a 86 Nm-t ad le 8000-nél.
A teletankolt tömege 179 kiló, tehát elképesztően könnyű lesz, de ami ennél is meglepőbb, alap lesz a teljes, mindent tudó elektronikai csomag: 10 fokozatban állítható kipörgésgátló, kanyar ABS supermoto móddal, üzemmódkapcsoló.
A kuplung bovdenes működtetésű lesz, de legalább csúszókuplungot működtetünk a dróton keresztül - kemény visszaváltásoknál sem áll majd keresztbe. Ezen felül lesz hozzá gyorsváltó is.
Mivel már az alapmodellbe belepakolnak mindent, nem lesz R változat - mármint elsőre, aztán valószínűleg az első ráncfelvarrásnál el fogják készíteni azt is, kicsit több lóerővel és komolyabb futóművel.
Ezek a mostani hírek némileg ellentmondanak annak, amit legutóbb hallottunk, miszerint az alapváltozat 97 lóerős lesz, az R pedig 115.
Két változat lesz a KTM 790 Duke-ból
És drága lesz - a Triumph Street Triple árszintjét célozták meg.