Ha a sima Multistrada már kevés
Öt újdonsággal is készül 2018-ra a Ducati. Ezek közül a Monster 821 frissítését és a Panigale V4-et már láttuk. Most újabb két modellről tudhatunk meg többet.

Az egyik a Multistrada 950 Enduro, ami sokkal inkább egy felszereltségi szint, mintsem tök új modell. Megkapja az 1200-as Enduróról már ismert küllős felniket, amikre dual sport gumikat feszítenek. A többi módosítás még homályos, annyi viszont sejthető, hogy más, a terepezés során a motort védő elemeket is örököl majd a kisebbik Multistrada. Az olaszok ezzel a KTM 1090 Adventure R-re próbálnak kicsit felzárkózni.
A nagyobbik Multistradát pedig ezentúl nem 1200-nak, hanem 1260-nak hívják majd. A következő modellévre ugyanis az XDiavel 1262 köbcentis, változó szelepvezérlésű V2-esével szerelik. Ezzel lényegében a legerősebb túraenduróvá lép elő. A csere elsősorban alacsonyabb fordulatszám-tartományban jelenthet előrelépést, éppen ott lesz majd simább és rugalmasabb, ahol a túrázók leggyakrabban használják.
A Ducatié lesz a legerősebb túraenduró
Készül a Ducati Multistrada 1260, a KTM 1290 Super Adventure R-nél is erősebb lesz.
Az eddigi hírek szerint ráadásul nem kizárt, hogy a teljesítményt is feljebb pöckölik az XDiavel 156 lóerejéhez képest. Erre enged legalábbis következtetni, hogy a kaliforniai levegőtisztasági hivatalnál (CARB) bejegyzett adatok szerint a Multistradának magasabb lesz a károsanyag-kibocsátása.
Új területen vadászna a Ducati
A legnagyobb durranásnak idén ősszel az XDiavelt szánták. De mit jelent a nevében az X?
Az idei milánói motorszalon november hetedikén nyit. Az olaszok standján a két frissített Multistrada mellett a többi új Ducati is ott lesz, és várhatóan műszaki oldalról is több információt kapunk.