A 2018-as Montesa Cota 300RR műszaki oldalról érdemben nem változik a 2018-as modellévre, de annyira esztétikus megoldásokat vezetnek be, hogy egyszerűen kötelező beszámolnom róla.
A Cota 300RR a Honda fennhatósága alá tartozó spanyol márka kimondottan versenycélú gépe - létezik egy lakossági verzió is, a 4RT260, mely egy kilóval nehezebb, és hiányoznak róla a HRC karbon elemek, mint például a kuplungfedél-védő, a kipufogó hővédője.
A 300RR-ben egy négyütemű, folyadékhűtésű, injektoros, egyhengeres Honda motor dolgozik, melynek űrtartalma 288 köbcenti - alapjaiban ugyanaz, mint 4RT260 motorja, de valamivel hosszabb a lökete és nagyobb a furata. Az egész jármű mindössze 73,5 kiló, amit a teletank sem nehezít el - 1,9 liternyi benzin fér bele.
A Cota 300RR-t rengeteg olyan finomsággal látták el, amely igazából csak a világbajnoki címért folytatott harcban számít, ilyen a visszavett motorfék, a rövidebbre áttételezett ötgangos váltó, a kormányra szerelt, kétfokozatú mapping-kapcsoló, az ultrakönnyű titán kipufogórendszer és az opcionális HRC kit az injektor átprogramozásához.
Az első villa DLC bevonatos, 39 mm-es belsőcső-átmérőjű, a központi rugóstag himbarendszerre szerelt Showa gátló, a váz és a lengővilla alumíniumból készült, a lábtartó pedig mélyebben és hátrább van, mint a polgári 4RT260-nál. Ez első féktárcsába egy négydugattyús monoblok nyereg harap, míg a hátsót egy kétdugattyús fogja.