MotoGP-ben tilos, a Superbike-ban szabad
A Superbike világbajnokság szervezői közzétették a 2018-as szabályok tisztázott változatát, amiben már benne van a fordulatszám-korlátozás, az alkatrészekre vonatkozó költségmegkötések, illetve felbukkant egy új elem is, az aerodinamikai szárnyak engedélyezése.
Szabályokkal próbálják megtörni a Kawasaki uralmát
A Superbike VB-n nem tud senki labdába rúgni mellettük, a szervezők pedig félnek a verseny elsivatagosodásától.

Ami a MotoGP-ben tilos, az jövőre a Superbike-ban legális lesz, egy kikötéssel: csak akkor lehet a versenymotoron szárny, ha a homologizációs szériamodellen is van. Az elmúlt években az elektronikák finomhangolása volt a fő irány, 2018-tól új frontot nyitnak az első kerék stabilitását biztosító aerodinamikai elemek.
Új sláger a láthatáron: idom alatti aerodinamika
Egyelőre még csak a MotoGP-ben pörögnek ezen, de 2018-tól utcai motoron is felbukkanhat.
Jelenleg csak az Apriliának van olyan modellje, ami megvásárolható szárnyakkal, de a jövőben több gyáró is előrukkolhat hasonló megoldással. Nagyon valószínű, hogy a Ducati lesz a következő a Panigale V4 versenyváltozatával, amelynek a hengerűrtartalma nem haladja meg az 1000 köbcentit.
Szárnyakat kapott az Aprilia RSV4
Nem képletesen, hanem tényleg, az RSV4 RF-et a MotoGP-ből származó aerodinamikai elemekkel látták el.
Esélyes, hogy a Kawasaki is meglépi a meglépendőt, hiszen a Superbike VB kiemelt fontosságú számukra, és a szárnyakkal is van tapasztalatuk, a 300 lóerő fölötti H2R-nél is így oldották meg, hogy a földön maradjon.
Az mindenesetre érdekes, hogy a MotoGP-ben azzal az indokkal tiltották be a szárnyakat, hogy veszélyesek, a Superbike-ban mégis engedélyezik őket, miközben annyira nincs nagy különbség a két sorozat sebességében. A mostani döntés egyértelműen mutatja, hogy a GP-ben megint a Honda lobbija miatt változtattak a szabályokon.
Amikor a Superbike motorok rávernek a MotoGP-re
A jerezi közös teszten kiderült: a Kawasaki SBK csapata elképzelhetetlenül durva.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.