Újabb hírek a 1200 köbcentis, 214 lóerős MV Agustáról

2017.12.19. 12:42

Már volt szó arról, hogy az MV Agusta négyhengeres Brutalét ígért be, 215 lóerővel. Ez elsőre, másodikra és harmadikra is elég meredeken hangzik, hiszen a Ducati a VW csoport teljes technikai háttérbázisával sem ment a saját négyhengeresével 214 ló fölé - az MV trükkje az lesz, hogy a mostani F4-gyel szemben nem 1000 köbcentis lesz az új blokk, sőt, nem is 1100-as, mint a Desmosedici Stradale, hanem 1200-as - amiből a tudomány mai állása szerint viszonylag simán elő lehet szedni 214 lóerőt.

Brutale 800 RC
Brutale 800 RC

Mivel a Brutale az MV Agusta húzómodellje, ennek a fejlesztése a top prioritás, így a továbbfejlesztett F4-re még várni kell, a következő években továbbra is az F4 RC lesz a superbike versenygép alapja. Rossz hír, hogy erről a modellről tudni, hogy elérte a fejlesztési korlátait, Leon Camier többek között emiatt hagyta ott az MV Agusta csapatát, és ment át a Hondához.

Az 1200-as blokk körül elég sok kérdés lebeg - például nem tudni, hogy még 2018-ban beindul-e a forgalmazása, vagy csak ősszel mutatják be az EICMA-n, és csak 2019-től lesz rendelhető. Ugyanígy az sem világos, hogy a 214 lóerőt alapból tudni fogja-e, vagy csak race kittel - az MV Agusta szereti a race kittel elérhető teljesítményt megadni, miközben azzal a motor már nem felel meg az emissziós normáknak.

A harmadik kérdés pedig, hogy az új Brutale Euro4-es lesz-e, vagy már készülnek a 2020-ban induló Euro5-re, és már ahhoz fejlesztenek?

Az új négyhengeres modell várhatóan egy platform lesz, melyre különböző módosításokkal újabb és újabb modelleket tudnak felhúzni, például nagyon valószínű, hogy előbb-utóbb elkészül egy 1200-as Turismo Veloce és egy Dragster RR is.

Az MV Agusta egyébként mintha kezdene kijönni a válságból, a Black Ocean pénzén sikerült visszaszerezniük a Mercedes AMG-től a részvényeiket, így a cég mostantól Giovanni Castiglioni és a Sardarov család irányítása alatt áll. Ez tehát egy új korszak kezdete, nagyon kíváncsian várjuk a folytatást.