Lassan külön rovat lesz a Heti Hayabusa Pletyka, ezen a héten az röppent fel, hogy egyfajta félautomata váltót kap a Suzuki 2019-ben érkező hyper-túra motorja.

A Suzuki félautomata váltója nagyon hasonlít egy mindkét irányba működő gyorsváltóra, legalábbis funkciójában ugyanazt tudja, vagyis kuplungolás nélkül lehet le és felfelé pakolni a fokozatokat - a kuplung tehát csak elinduláskor és araszoláskor lesz csak szükséges. A megoldást megpróbálták szabadalmaztatni, de mivel nagyon hasonlít a többi gyorsváltóra, az USA-ban nem kapták meg a szabadalmi védettséget.
Tönkreteszi-e a váltót a kuplung nélküli váltás?
Röviden: nem. Hosszabban: csak ha rosszul csinálod. Még hosszabban: olvasd el a cikket!

A leadott szabadalmi illusztrációkon egyébként még a jelenlegi GSX1300R látahtó, így ezekből további információk nem derülnek ki.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.