Ahogyan már írtunk róla, a MotoGP-s Tech3 csapat húsz év után elválik a Yamahától - valószínűsíthető volt, hogy 2019-től a KTM szatellitcsapataként fogják folytatni, most pedig biztossá vált a pletyka, tényleg a KTM-et választották.
Valószínűleg a KTM kedvéért dobta a Tech3 a Yamahát
Húsz év után szakítanak, a kérdés, hogy 2019-től mivel fog menni a GP legerősebb szatellit csapata.

A Tech3 a MotoGP egyik legtekintélyesebb szatellit csapata, többször utasítottak maguk mögé gyári versenyzőket, jövőre viszont Yamaha M1 helyett KTM RC16-tal folytatják, ráadásul ugyanolyan gyári versenymotorokkal, mint Pol Espargaro és Bradley Smith. Ez kapásból több, mint amit a Yamahától valaha is kértek, hiszen eredetileg egyetlen gyári versenymotorral is boldogabbak lettek volna, de a japánok azt sem voltak hajlandóak megadni nekik.
A gyári versenymotor használata azért is fontos, mert így ugyanolyan esélyekkel állnak rajthoz, mint a legnagyobb csapatok, jobbak a győzelmi esélyeik, ebből kifolyólag a szponzorokat is könnyebben be tudják húzni - a független csapatok számára a versenyzés üzlet, amiből szezon végén pluszosan kell kijönni, ez pedig hatalmas különbség a gyári csapatokhoz képest.
Már a 2017-es KTM RC16 is lenyűgöző versenymotor volt - a csapat fejlődése pedig egy szezon alatt is látványos volt, az utolsó helyekről a szezon végére stabil pontszerzővé fejlődtek. Az osztrák cég elképesztő összegeket borít a motorsportba, és ez nem marad eredmény nélkül - a Moto2-ben és a Moto3-ban behúzott világbajnoki címeik bizonyították, hogy értenek az aszfaltos versenyzéshez is.

A Tech3 mellett a KTM is jól jár ezzel az üzlettel, ugyanis így nem két motor adataiból kell dolgozniuk, hanem négyből, illetve támaszkodhatnak a Tech3 elképesztő tapasztalatára, tudásbázisára. Ráadásul ezzel teljes lesz a KTM versenyzőkarrier-programja, vagyis a Red Bull Rookies Cupből indulva a tehetséges fiatal végigmehet a fejlődés összes lépcsőjén, a Moto3-on, a Moto2-n és egy GP-s szatellitcsapaton keresztül a királykategóriás gyári státuszig.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.