A BMW R 1200 RT a túramotorok között a legnépszerűbb modell, és a mostanában felbukkanó hírek szerint nemsokára jön a modellváltás - amely elsősorban plusz lóerőket fog hozni, hogy a BMW bokszermotorjai katalógusadatban is felvehessék a versenyt a KTM és a Ducati nagy kéthengereseivel.
Gyilkossági kísérlet
Ez egészen biztosan nem egy újságíróknak felkészített, preparált tesztmotor volt.

Valószínűleg az RT fogja először megkapni az új változó szelepvezérléses blokkot. Ahogyan sejteni lehetett, az Alpha Racing nem saját gyönyörködtetésére fejlesztett változó szelepvezérléses GS-t, a fejlesztéseket a gyár finanszírozta.
Bokszer BMW változó szelepvezérléssel
Néhány jel arra utal, hogy már eleve úgy fejlesztették ki az R 1200 GS blokkját, hogy lehetőség legyen változó szelepvezérlésesre alakítani.
Az Alpha Racing 146 lóerőt tudott kihozni VVT-vel, a hírek viszont egy 150 lóerős bokszermotorról szólnak - tehát vagy tovább optimalizálták a rendszert, vagy ami valószínűbb, a köbcentin is növeltek, egészen 1250-ig.
Az új blokkal már akár idén találkozhatunk valamelyik nagy kiállításon, Kölnben vagy Milánóban, és 2019-ben el is indulhat a forgalmazás - először az RT-ben, utána pedig jön a többi, az R, az RS és a GS.
Elefánt rengeteg menetszéllel
A BMW túracirkálója ott változott, ahol a legnagyobb szükség volt rá: sokkal virgoncabb lett a motorja. Az R 1200 RT-nek csak egyvalamije nincs: értelme.