Elkészült az eddigi leghasználhatóbb villanymotor
Az elektromos motorokat készítő Zero az utcai és offroad modellek után bemutatta az első túraenduróját, DSR Black Forestet. A dobozrendszer alapáron jár hozzá, túratankról viszont csak óvatosan beszélhetünk, városi tempónál 260, országúti sebességnél viszont már csak 124 kilométer a hatótávja. Viszont nagyjából egymillió forintos felárért lehet hozzá extra akkupakkot vásárolni, amivel plusz 25%-kal kitolható a hatótáv, vagyis 320 városi vagy 160 országúti kilométert lehet megtenni vele.
A magyar rendőrség Teslái lesznek az új villanymotorok
Négy darab Zero FX-et állítanak szolgálatba, olyan ez, mintha Teslákra cserélnék az Octaviákat.

Hosszú távú túragépnek így is csak kompromisszumokkal nevezhető, hiszen ha 160 kilométerenként meg kell állni tölteni, az elégé behatárolja a lehetőségeket. Viszont a töltési idő jelentősen rövidíthető egy körülbelül 800 ezer forintos extrával, ami egy extra töltőcsatlakozót jelent, és két tápról lényegesen gyorsabban tölthető - körülbelül hatodannyi idő alatt érhető el a teljes töltöttségi szint.
A motor teljesítménye 70 lóerő, a nyomatéka 157 Nm, a végsebessége pedig 162 km/h. Csak viszonyításképpen: ez a nyomaték a KTM 1290 Super Duke R szintje. A dobozokon kívül a DSR túraülést, szélvédőt, kézvédőket, ledes ködlámpákat és a fényszóróvédő rácsot kap alapáron. A Zero szerint ez az első olyan modelljük, amelyet kimondottan az európai túramotorosoknak fejlesztettek, ugyanis egyre többen érdeklődtek hasonló modell iránt.
Áprilistól korlátozott mennyiségben lesz elérhető, de amúgy sem valószínű, hogy tömegek kapkodnák el - hiába tűnik az eddigi leghasználhatóbb villanymotornak, 6,7 millió körüli alapára önmagában elég kemény, amire még további majdnem kétmilliót jelent az extra akkumulátor és a dupla töltés - 8,7 millióért pedig elég sok belső égésű konkurenst találni.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Meghallgattam a motoros propagandát, és igazuk van
Szombaton indul a kampány, aminek célja a motorozás népszerűsítése.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.